VII Legionowski Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej
VII Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej
Kościół Św. Jana Kantego w Legionowie
Patronat honorowy:
Marszałek Województwa Mazowieckiego
Arcybiskup Henryk Hoser - Ordynariusz Diecezji warszawsko-Praskiej
Prezydent Miasta Legionowo
Dyrektor Artystyczny Festiwalu - Jan Bokszczanin
14 sierpnia 2011, godz. 16.00
Gabriela Klauza - organy
Program:
Johann Sebastian Bach [1685-1750]: Fantazja G-dur BWV 572
Johann Sebastian Bach [1685-1750]-Charles Gounod [1818-1893]: Meditation sur le premier
Prelude de Bach (trans. org. G. Klauza)
Léon Boëllman [1862-1897]: Suite gothique op. 25
Introduction - Choral
Monuet gothique
Priere a Notre Dame
Toccata
Lute Duo
w składzie:
Anna Kowalska
Anton Birula
Program:
Girolamo Kapsberger [1580-1651]: Kapsberger Canarios
Alessandro Piccinini [1566-1639]: Ciaccona in Partite Variate
Santiago de Murcia [1673-1739]: Folias galegas
Gaspar Sanz [1640-1710]: Canarios
Antoine Forqueray [1656-1728]: La Regente La Angrave
Dokonała licznych nagrań dla rozgłośni radiowych i telewizyjnych w Polsce, Danii, Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. W swoim dorobku artystycznym posiada wiele prawykonań utworów (w tym trzech jej dedykowanych). Jest inicjatorem, organizatorem i kierownikiem artystycznym wielu cyklów koncertowych i festiwali popularyzujących muzykę instrumentalną, wokalną i oratoryjną, jak "Dobromiejskie Wieczory Muzyczne", "Koncerty Organowe KUL", "Dni Muzyki Organowej", czy "Lubelskie Forum Sztuki Współczesnej im. W. Lutosławskiego". W latach 1982-1997 prowadziła klasę organów w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Obecnie jest profesorem w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie w Instytucie Muzyki Wydziału Artystycznego założyła i prowadzi klasę organów. Wykłada też dyrygenturę oraz inne przedmioty muzyczne. Kieruje Zakładem Muzyki Organowej, Sakralnej i Improwizacji.
Za swoją działalność artystyczną oraz za upowszechnianie kultury chrześcijańskiej została wyróżniona Nagrodą Prezydenta Miasta Lublina (2000) oraz Medalem Lumen Mundi Abp. Metropolity Lubelskiego (2005).
Anna Kowalska Studiowała grę na lutni u prof. Toyohiko Satoh oraz Nigela Northa w Królewskim Konserwatorium w Hadze. Zanim zajęła się instrumentami historycznymi odebrała profesjonalne wykształcenie w zakresie gry na gitarze klasycznej, tak więc jej szeroki repertuar obejmuje dzieła od renesansu i późnego baroku po XIX-wieczne kompozycje na gitarę romantyczną. Jako solistka zajmuje się głównie utworami francuskiego i niemieckiego baroku. Artystka zwraca także szczególną uwagę na utwory solowe J. S. Bacha. Jest autorką transkrypcji lutniowych jego Sonat i partit na skrzypce solo oraz suit wiolonczelowych. Obecnie koncentruje się na kompozycjach solowych i kameralnych napisanych na lutnię oraz gitarę barokową.
Anton Birula Studiował lutnię u prof. Toyohiko Satoh w Królewskim Konserwatorium w Hadze oraz u prof. Konrada Junghaenela w Hochschule für Musik w Kolonii. Jego zainteresowania artystyczne koncentrują się na utworach solowych napisanych na lutnię barokową, i taki właśnie repertuar składający się z dzieł J. S. Bacha, S. L. Weissa oraz XVII-wiecznych lutnistów francuskich artysta prezentuje podczas licznych recitali lutniowych.
Grając na teorbie brał udział w licznych wykonaniach utworów kameralnych i orkiestrowych z wieloma różnymi zespołami specjalizującymi się w XVII-wiecznej muzyce włoskiej i angielskiej.
Anna i Anton wykonują niezwykle szeroki repertuar na duet lutni barokowych, gitarę barokowa i teorbę. Ostatni projekt LUTE DUO zawiera utwory na gitary XIX-wieczne. Muzycy z powodzeniem prezentowali swoje projekty koncertowe dla różnych stacji telewizyjnych i radiowych oraz na międzynarodowych festiwalach muzycznych w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Niemczech, Holandii, Polsce, Rosji i Szwajcarii. Artyści na stałe współpracują z Warszawską Operą Kameralną